De ce iubim mamele…

Mama si tata se uitau la televizor cand mama a spus:

‘”Sunt obosita si e tarziu. Cred ca ma voi duce in pat.'”

O ia spre bucatarie ca sa faca sandvisurile pentru a doua zi, spala castroanele de popcorn, scoate carnea afara din congelator pentru cina din seara urmatoare, verifica cerealele, umple borcanul cu zahar, pune linguritele si castroanele pe masa si pregateste filtrul de cafea pentru a doua zi dimineata…

Apoi pune niste rufe la uscat, mai baga niste haine in masina de spalat, calca o camasa si coase un nasture care cadea la o camasa.

Strange piesele jocului ramas pe masa din sufragerie, pune telefonul la loc, aseaza agenda de telefon la loc in raft.
Uda cateva plante, goleste un cos de gunoi si pune un prosop la uscat pe bara.

Se intinde, casca si o ia spre dormitor.

Se opreste la birou si scrie o notita pentru profesoara, numara niste bani pentru excursia de maine si ridica o carte de scoala cazuta sub scaun.

Scrie o felicitare pentru ziua de nastere a unui prieten, o baga in plic, scrie adresa, o timbreaza si scrie o notita pentru cumparaturi. ..Le pune pe amandoua langa geanta ei…

Mama isi curata fata cu demachiantul ei 3 in 1, isi da cu crema de noapte antirid, se spala pe dinti si isi curata unghiile.

Tata ii striga: ‘Credeam ca te duci in pat.’

‘Sunt pe drum’, raspunde ea.

Adauga apa in vasul cainelui, da pisica afara si se asigura ca usile sunt inchise cu cheia si ca lumina e deschisa pe terasa.

Se uita in camera copiilor, le stinge lampile de pe noptiere si televizorul, ridica o camasa, arunca niste sosete murdare in cosul de rufe si vorbeste un pic cu unul dintre copii care inca isi termina lectiile.

In camera ei isi potriveste alarma la ceas, isi aseaza hainele pentru a doua zi si indreapta raftul de la pantofi.

Mai adauga 3 lucruri pe lista ei de 6 lucruri foarte importante pentru a doua zi.

Isi spune rugaciunea si vizualizeaza implinirea dorintelor ei.

In acelasi timp, tata inchide televizorul, si anunta, nimanui in particular:

‘Ma duc in pat’.

Si o si face… fara nici un alt gand.

Vi se pare ceva iesit din comun? Va mai mirati de ce femeile traiesc mai
mult?

Pentru ca sunt facute pentru cursa lunga..

Nu este scrisa de mine povestioara de mai sus, eu doar am primit-o pe mail de la cineva drag..o mama dspre care pot sa spun ca este si mama mea deoarece are grija de mine :).M-au impresionat acele randuri si am vazut in ele povestea oricarei mame…

E adevarat, iubim mamele pentru toate cele enumerate acolo si poate chiar mai mult!

Imaginea
32 de gânduri despre “De ce iubim mamele…

  1. O, foarte frumos scris, mamele fac, in general toate cel de mai sus, insa, nu obligatoriu mereu. Cateodata e bine sa le mai lasi putin si asa – lucrurile – la urma urmei oricine merita o pauza in care sa-si incarce bateriile, nu?

  2. Fac toate astea şi nici nu îşi dau seama cât de mult muncesc…Consideră că e datoria lor. Ar trebui ca măcar noi să nu considerăm la fel şi să apreciem.

    La naiba, o sun pe mama :))

    • Sper ca nu v-ati suparat…eu nu zic ca nu’s si tati asa harnici si gospodari …dar mama tot mama e …
      Sunt inca barbati care cred ca locul unei femei e la cratita si ca i se cuvine tot ce reprezinta grija pentru copii sau casa, deoarece tatal e capul familiei si e si cel care probabil aduce banii in casa…eu cunosc si astfel de cazuri, din pacate.
      Pe de alta parte, exista si tati care le intrec pe mame…si spun asta deoarece am auzit de la diverse persoane :).

  3. Eu imi iubesc mama mai mult pentru cum&cine e si pt cum se poarta cu mine, mai degraba decat dupa ce face. O prietena de-a mea si-a descris mama intr-un fel care mi-a placut din prima clipa, si cu permisiunea ei copiez aici fraza mea preferata:
    „Era tandra si ma privea de parca toata lumea ei se invartea in jurul meu, de parca soarele rasarea si apunea cand clipeam eu din gene.” Cred ca atitudinea asta caracterizeaza cel mai bine conceptul de „mama” 🙂
    Bafta in toate!

  4. multi dintre noi si-au regasit mamele in acele randuri. Pana si eu. Si observ cu stupoare ca gesturile astea sunt facute robotic, se repeta in fiecare seara in aceeasi ordine. Eu pana acum n-am auzit-o pe mama sa se planga ca face prea multa treaba si culmea-culmilor, ca multe mame fac treaba asta din placere.
    Eu, la 21 de ani imi supar mama cand incerc sa ii fac treburile, sa o ajut. Oricum, oricat m-as stradui sa fac bine, mama e mama, tot v-a mai gasi ea ceva de corectyat sau aranjat; tot ca sa nu stea locului.
    Mda…poate asta e unul din motivele pentru care toti ne iubim mamele. Ne fac viata mai usoara.
    Acum pentru Corina, nu ca n-eam cunoaste am dat peste blogul tau intamplator pe http://www.toateblogurile.ro , daca imi permiti sau nu, tin sa te instiintez ca voi prelua aceasta postare cu tot cu numele autorului si link-ul de baza si-l voi publica si pe blogul meu. Scuze dar mi-a placut foarte mult si nu ma pot abtine sa nu-l public mai departe si la mine si poate de la mine va mai aparea si pe alte bloguri si tot asa pana cand va afla intreaga natiune „De ce ne iubim mamele…”
    Felicitari pentru postare

  5. Am citit aceasta povestioara acum mult timp. M-a impresionat si mi-am dat seama atunci cat face mama pentru mine. Am realizat si faptul ca n-as putea sa fiu vre-odata ca ea. Si azi sunt mama. Nu le fac pe toate, dar, asa cum a patit si mama, in timp ma voi deprinde cu ele, fara macar sa stiu. Oboseala exista dar n-are loc sa-si faca cand e puiul fericit.
    Dar cand trebuie sa iau o pauza, nu mai exista nimic. Va zic sincer. Am incercat sa atau 24/24. Sunt un dezastru. Am incercat 6 h de somn pe zi. La fel. Dupa un timp clachezi.
    Deci mamicilor dresati barbatul bine, explicati-i sa inteleaga…altfel copilul are de suferit.
    Multumesc pentru articol. Mi-ai atins o coarda sensibila.:)

  6. Am recunoscut-o şi pe mama în descrierea de mai sus. S-au cam dus vremurile când avea grijă de noi, căci nu mai stăm cu ea, dar de fiecare dată când mergem în vizită, procedeul se reia. Şi ea, şi tata…să nu-l uităm nici pe el. 😉

  7. deci toate ca toate…foarte emotionant DAR A DAT PISICA AFARA???????SI CAINELE STA INAUNTRU?

    P.S. trebuia sa existe un taran care sa strice tot feng-shui-ul acestei postari, nu? Sper ca am fost cat de cat funny altfel vai de mine in seara asta! 😀

Lasă un răspuns

