Alergiile, parte urata a primaverii…

Se pare ca iarna se incapataneaza sa ramana pe melagurile noastre insa nu mai e mult si primavara isi va intra in drepturi.

Eu una ma bucur de venirea primaverii, insa sunt si persoane pentru care venirea ei reprezinta o neplacere.

Odata cu primavara apar si alergiile specifice  ei la polenul de la florile copacilor infloriti sau  la florilor de orice fel.

Aceste alergii se manifesta de obicei prin stranut, mâncărime a nasulu, unora le curge nasul, altii au ochii rosii, inlacrimati si isi simt gitul inflamat.Alergenele pot patrunde in organism o data cu hrana, aerul inspirat, intepatura insectelor sau simplul contact cu pielea.

Care sunt cauzele alergiei
Responsabili sint polenul florilor si praful. Astfel se disting trei tipuri de alergii sezoniere:
*    alergia de primavara cauzata de polenul pomilor si arbustilor – debuteaza la jumatatea lunii martie si se sfirseste in iunie;
*   alergia de vara cauzata de polenul graminatelor: gazon, fin, secara, porumb;
*   alergia de la sfirsitul verii cauzata de polenul ierbaceelor.

Despre alergii puteti citi mai multe aici.

Eu personal nu am alergie la polen, uneori am la praf si mi se mai intampla sa am si la sare.Iubitul meu insa se numara printre persoanele pentru care primavara nu este tocmai un motiv de bucurie.

16 gânduri despre “Alergiile, parte urata a primaverii…

  1. I-ai uitat pe cei care au alergodermie, la care alergia se manifestă prin multe umflături pe corp, de la spate, pulpe, degetele de la mâini și picioare, uze, ochi, etc. . 😀

      • Eu știu că așa am eu.

        Chiar sunt invidioasă pe cei care strănută un pic, se mai scarpină la nas… când eu mă trezesc cu un ochi umflat sau buza umflată și nu pot ieși din casă; că hai, restul corpului îl mai acopăr, de 12 ani m-am obișnuit cu mâncărimea… dar când mi se umflă fața sau degetele (la alea de la picioare nu mă mai pot încălța) e jale.

      • Nu-i invidia, crede-ma nu e nimic mai rau decat sa nu te mai poti opri din stranutat si sa simti ca-ti ies ochii din orbite..poti ajunge si sa-ti curga sange din nas dupa prea multe stranuturi…am vazut si nu e deloc placut 😦

      • Ba îi invidiez, tot ce am expus am în plus față de ei, pentru că și eu strănut (recordul personal e de 8 strănuturi la rând, iar asta nu e deloc plăcut, pentru că dacă cunoști persoane, știi că după 5-6 strănuturi deja poți să și leșini după), poate nu la fel de periculos, dar mă și umflu.
        Bine, fiecare vede ce are mai grav, dar nu poți nici să te învoiești de la muncă că ai fața umflată și ți-e rușine să ieși pe stradă până îți trece, nici nu e comod să stai cu teama că iar ți se ba umfla și tractul respirator și intri în șoc anafilactic.

        Iar în general oamenii iau foarte ușor alergiile, nu le iau în serios. De la faptul că le explici că nu poți ajunge la servici, sau că ai vrea totuși să țină deoparte pernele de puf și pene cât ești pe acolo…

      • Te inteleg si imi pare rau, sincer…:(.Medicamente ai incercat?mama prietenului meu ii recomandase un fel de solutie lichida ce avea un praf in ea.Praful acela ajuta la blocarea acesului alergenilor.Imi scapa cum se numeste dar o sa intreb…

  2. Iau medicamente zilnic, de la 10 ani.
    Am făcut 3 ani și tratament injectabil.
    Am soluții din alea mentolate să mă ung pe umflături ca să nu mă mai mănânc.
    Am fiole cu calciu și magneziu.
    Am inhalatoare speciale.

    În general s-a mai diminuat intensitatea, înainte nu îmi treceau zile în șir, erau mult mai puternic, etc.
    Dar oricât a lua medicamente, dacă stau 20 de minute în polen afară sau în praf, tot degeaba.

    Plus că la mine pe lângă alergiile la polen, puf, mucegai, mobilă veche (da, există alergia asta), acarieni, etc. există și componenta de alergie pe fond nervos. Și aia nu prea trece cu medicamente că e psihică.

    • Aceleasi alergii le am si eu si se manifesta la fel! Mi se umfla ba un ochi, ba buzele … 😦 Cei care sunt alergici la praf si stranuta asa un pic sunt mai norocosi! Eu nu am mai luat un antibiotic de mai bine de 6 ani pentru ca ma umflu ca un balon si trebuie sa stau in perfuzii apoi cateva zile bune.

  3. Chiar ma gandeam eu cand am vazut titlul ca e imposibil sa nu ma mentionezi si pe mine. Mersi ca mi-ai adus aminte.Chiar acum ma mananca nasul…

    @DianaEmma: La mine e ereditar…asa ca n-am ce-i face.

    • Și la mine e ereditar, nu are asta de a face.

      Tratamentul nu vindecă, ci doar desensibilizează organismul, astfel încât simptomele alergiilor să fie mai ușoare restul vieții. Tratamentul injectabil mă refer.

      Medicamentele luate zilnic sau când ai alergii au rol anti-inflamator sau calmant, te fac să treci mai ușor peste.

      Ai fost la vreun alergolog?

      • Da…am fost si 3 alergologi mi-au dat 3 tratamente diferite unul mai scump ca altul. Dar de vreo 6-7 ani de cand m-am mutat in Bucuresti se pare ca aerul poluat de Bucuresti ma ajuta sa respir mai bine deoarece nu mai reactionez asa violent la factorii externi ca atunci cand eram in provincie.

      • Ghinion… majoritatea din experiența mea prescriu prima dată medicamente din astea mai ieftinuțe, gen Ketotifen, Flonidan, Claritine.
        Asta dacă ai testele alergologice făcute.

        Alea injectabile de desensibilizare știu că sunt scumpe. Am făcut acum 10-11 ani timp de 3 ani, erau și 3 tipuri de injecții diferite, și au costat foarte mult.

        Dar știam că se fac doar prin copilărie…

Lasă un răspuns

